Jessica

Ding dong, the psycho's gone

Fire in the house

Kategori: Allmänt

Jaa, va ska man säga, dagen hade ju kunnat ha varit bättre.
Alla som bor i piteå vet nog vid de här laget att det har brunnit  i ett garage.
Det var ju självklart garaget under mig. Alla fick evakueras.
Klockan 8 imorse kom de in två civila poliser i sovrummet, hade ju inte hört att dom hade knackat på, med tanke på att jag var ut igår, så var jag fantastiskt bakis/full då dom kom. Och jag sov grymt hårt.
"Hej, vi är från polisen. Det brinner i byggnaden så alla måste ut"
Åsså smällde han upp en polisbricka i nyllet på mig.
Jag var ju helt borta, fatta som inge.
"Eee" var de enda jag fick fram.
Jag tog mig iaf ut, tärdast av alla med smink från gårdagen.
(Var för övrigt den sista ut ur byggnaden. Kul)
Det bara vällde ut svart rök, från innergården och från själva garageporten.
Kunde ju it stå där ute o frysa så jag drog till Jennie, Ante o Norah.
Sen gick vi tillbaka, då fick man gå in till lägenheterna,
då lukta det väldigt mkt rök, så jag följde med tillbaka till Jennie,
åt och tog en välbehövlig powernap.
Har varit där hela dagen och kvällen, men nu är jag tillbaka till läggan igen.
De luktar som inge nu, tack och lov. Men i trapphuset gör det däremot.
Så det behövs nog ingen sanering eller nå sånt. Very good.

Efter denna traumatiska dag är jag helt slut.
Ska lägga mej och dega i soffan. Lär ju somna.
Hejssvejs!

Kommentarer

  • Jonna säger:

    Ojojoj... tur att du blev väckt iaf tycker jag!! :)

    Nu är jag hemma, ska vi hitta på någon någon dag? PUSS, ledig ikväll? ;)

    2008-09-30 | 18:10:17
    Bloggadress: http://jonnaan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: