Jessica

Ding dong, the psycho's gone

24 augusti

Kategori: Allmänt

Nu då jag äntligen har blivit frisk tänkte jag skriva en rad eller två
om stockholmsresan. :)
(varning: låååångt inlägg)

Fredag 14/8
Fick skjuts av moster till flygplatsen. Anna käkar en hambis, jag
dricker mig en god kall öl. Flygresan gick snabbt.
Vi kom till hotellet, som låg på drottninggatan, kring 18 tiden.
Ett enkelt litet rum med en liiiiten toa. Sängarna var sköna, så stort + till det.
Det första vi gjorde var att uppsöka ett systembolag (en självklarhet ;).
Efter det blev det lite mat för att senare göra sig redo för party.
Förfest på hotellrummet. Vi drack varma öl/cider, spela ölspel och garva.
Sen ringde min kära vän Shirin som bor i sthlm. Så vi mötte upp henne för utgång.
Vi var på 2 olika ställen, och vi hade så skoj.
Hann även träffa Danne som vi träffade på Mallis -02/03. Som jag it har träffat på hur
länge som helst, så det var väldigt trevligt.
Resten av kvällen gick hur fort som helst. Var "hemma" efter 3. Så efter några
skrattattacker somna vi så gott.
Lördag 15/8 vakna eg. alldeles för tidigt efter en festar kväll. Klockan 9. Så då var
det bara stiga upp, duscha, käka frulle och gå ner på stan.
Shoppa ändå it så mkt. 4 klädesplagg till mig, 2 till Norah, sen handla jag godis till
resten av familjen på Cinderella. Dagen gick alldeles för fort,
helt plötsligt var klockan 18, och vi var ombord på Cinderella.
Hytten var liten, men det räckte för oss. Gick ner till taxfree för att köpa alko till kvällen.
Gjorde oss redo, 20.30 var det dags för buffé. Fanns allt möjligt.
Förrätt, varmrätt, efterrätt och gratis öl och vin.
Mätta och belåtna vart vi. Förfest i hytten. Sen vart det party på olika "klubbar" som fanns på båten.
Det var grymt röjjigt och väldigt mkt folk.
Natten var lång. Somna gjorde man efter klockan 5.
Söndag 16/8, frukosten orkade vi inte upp till. Sov till strax efter 11.
Resten av dagen gick vi runt på båten innan det var dags att gå i land.
15.30 var vi tillbaka. Drog till Arlanda där vi fick vänta ett bra tag.
21.10 lyfte vi till Kallax, brukar inte vara speciellt rädd för att flyga, men det blåste
så kraftigt att planet levde sitt eget liv på väg upp. Lite skraj blev man.
Men vi tog oss hem säkra iaf. Man var måttligt trött.
Men som jag hade kul denna helg alltså, går inte att beskriva.
Det ska lugnt göras om igen :)

Annars idag har jag vart barnvakt åt världens bästa Norah.
Jag kan sitta och stirra på hon en hel dag, man får aldrig nog av na. :)
Sen imorgon och onsdag jobbar jag 11.30-22.30
Sen på torsdag ska jag vara nanny igen, från 8 på morgonen,
det ska bli roligt att få vara med charmtrollet en hel dag.
:)

Hoppas ni orka läsa allt, det blev en del.
Nu blir det en bildbomb. Med tanke på att det bara var jag och Anna
på resan, är ju dom flesta (läs alla) korten på oss.
;)

byeee.


     



     

     

     

     


På Cinderella

     

     

     



     

     

     

     

Kommentarer

  • jonna@work säger:

    Så skojigt ni verkar ha haft det.. SÅ Myisgt! :) Hoppas ni njöt som bara den.. Hihi! PUSSS, Japp snart ska vi ses! :)

    2009-08-24 | 23:27:43

Kommentera inlägget här: