Jessica

Ding dong, the psycho's gone

21 januari

Kategori: Allmänt

Ondag, redan! Har varit ledig nu 2 dagar så då går tiden som vanligt lite väl fort.
Igår var jag förbi Jennie, Ante & Norah ett tag, kollade då Isse fixade systers hår,
sen drog jag hem och dega framför TVn, för att sen se veckans avsnit av oth, gossip & 24.
Mkt att se då man är en serienörd rakt igenom !
Idag var vi några timmar på stan. Lunch + shopping. Trevligt.
Sen har jag inte gjort allt för mkt. Käkat palt som jag fick av min kära mor.
Tryckte i mig 3 st på väldigt kort tid. Propp mätt + väldigt mkt paltschwiiiimen. Men gott var de!
Gjorde även ett test på Facebook. "Vad är du om 10 år"
Detta blev mitt resultat:

Död revolutionär
Du hade läst lite litteraturvetenskap och sedan utbildat dig till bibliotekarie, mest för att bli av med studieskulden.
Du arbetade på ett skolbibliotek på landet. En kväll hittade du en tunn liten skrift som du inte tidigare sett.
Du undrade om den ens kom från ditt bibliotek, eller om någon lämnat den där. Skriftens namn var "I".
Du läste den, motvilligt fascinerad. Författaren, tydligt inspirerad av Nietzsche, pläderade för den totala egoismen och den fria viljan som grund för all revolution.
"Individen är skyldig att hävda sina behov, i alla stunder, som om det gällde livet, eftersom det gäller livet.
Döden är bara en definitionsfråga."
stod det, bland annat.
Även fast du ville kunde du inte släppa tankarna på boken. Du kände dig inte sedd på jobbet, inte uppskattad av skoleleverna, och du var tillsammans med en man som alltid kom för tidigt, år efter år. Du skaffade dig en hjärn-försäkring och började planera. Tidigt en måndagsmorgon kapade du en månraket och styrde den mot Eiffeltornet. Varför vet vi inte. Och nu är du död. Men det är som sagt mest en definitionsfråga.

Om jag tror att det stämmer ? Nja, skulle inte tro det :)
Men vad vet jag. Hähä.
Imorgon är det 22 januari, dagen då min kära vän Sarah har beräknad födsel.
Går som på nålar, längtar som en galning ! och jag önskar att hon kunde va här hos oss !
Imorgon är det back to work.
Jobbar långpass tors,fre & lör.
:(

Ha en trevlig kväll.
På återseende!
Bye.

Kommentarer

  • jonna säger:

    Spännande.. :) Man kommer nog inte missa när hon får. Kan läsa antingen här elelr hos syster din ;) Hihi..

    HItta på nått någon dag? PUSSS

    2009-01-21 | 21:22:47
    Bloggadress: http://jonnaan.blogspot.com
  • jonna säger:

    Haha jaa men det lär nog komma ut;) Idag jecka idag ;) Heja heja! Hahah :)

    Jaa men då bokar jag in måndag :) Får vi se vad det blir bara.. Puss puss, nu sängen. Sugen så gör 100 frågor ;) PUSS, Godnat!!

    2009-01-22 | 01:14:18
    Bloggadress: http://jonnaan.blogspot.com
  • sara säger:

    haha, dags att börja leta efter en månraket att kapa!

    2009-01-22 | 22:10:46
    Bloggadress: http://www.sara-isaksson.blogspot.com
  • Moa säger:

    Hahaha det där var fan det sista jag todde du skulle göra!!! :P

    2009-01-24 | 16:58:32
    Bloggadress: http://moathorlind.blogspot.com
  • Åhlle säger:

    hahaha, snyggve korte ope dä gulle! :D Snyggaste du ! I sakken dä ! Inge barn än :( tjoflöjt !

    2009-01-24 | 17:27:47

Kommentera inlägget här: