Jessica

Ding dong, the psycho's gone

17 september

Kategori: Allmänt

Vet ni vad jag har tänkt på idag? Tvångstankar. Antar att alla "lider" av det på
nå sätt, själv har jag nå muppiga grejer jag ALLTID måste göra.

- Innan jag går till sängs måste jag kolla så att dörren är låst,
gör det minst 3 ggr. Täääänk om den kanske har öppnat sig själv?
- Måste alltid kolla så jag ställt larmet på mobilen, 3 ggr.
För varje gång jag kollar, tror jag att jag kanske råkat ta bort det.
- Då jag ska gå hemifrån måste jag alltid göra följande:
Kolla så att lyset är släckt i klädkammaren, checka så jag har dragit ut plattången
(miiiinst 3 ggr), kolla så att TVn är av, alltså inte på Standby.
- På jobbet efter stäng kollar jag alltid om framdörren är låst en extra gång,
fastän jag VET att den är låst.
- Då jag ligger i sängen måste jag "alltid" börja med att ligga på mage och med
huvudet åt vänster, sen kan jag vända mig. (det är oftast då jag somnar.)
- Alla lysen ska vara släckta då jag går hemifrån.
Vem vet, det kanske börjar brinna ?

... osv, osv. Gosh, känner mig verkligen... tvångstankad ?
Vad har NI får tvångstankar ?
berätta, för jag vill inte vara själv med att dela med mig. Höhö.
(vill ha  minst 5 kommentarer, annars slutar jag blogga !!)

Nu ska jag iväg till Sandra för en myskväll,
innan jag går måste jag kolla så att allt är av och........ Ja, ni fattar.

puss på er gullrumpor!!



Kommentarer

  • isse säger:

    Åh, herre. Sök hjälp. Haha, skämtar bara. Har några av dina tvångstankar för mig. Plattången är ju en klassiker. Och plattorna och ugnen.. fråga mig inte varför jag ska kolla plattorna om jag far på morgonen. Jag vet att jag inte använt dom.. Sen måste jag alltid gå på toa just innan jag går till sängs. Törs man skriva mer?

    2010-09-17 | 21:40:19
    Bloggadress: http://sara-isaksson.blogspot.com
  • jonna säger:

    haha.. Måste också hålla med dig. Dörren är en klassiker före sänggående!! Ojoj kan tom liggai sängen och fundera, bara upp och kolla :P Sen alarmet ibland.. Andra tvångstankar.. Hm! Tuggar lltid mat/godis/chips på bara en sida i munnen,. Börjat jag höger så är det höger! Jaa tror jag slutar nu. PUSS :)

    2010-09-17 | 22:30:06
    Bloggadress: http://jonnahjalte.blogspot.com
  • Anna säger:

    Jag måste tugga på varannan sida. T.ex. om jag äter popcorn, då måste jag tugga det ena popcornet på vänster sida och nästa på höger och sen håller jag på så där.. Det är helt jävla cp, men gör jag inte detta känns det helt fel i munnen, hahaha... ;) Har säkert några till, men just nu kmr jag inte på ngn fler.. :) Kram.

    2010-09-17 | 22:38:42
    Bloggadress: http://foxygoldfish.blogspot.com
  • Elin säger:

    Lägg ner tugget kvinna ;P Sluta tvångstanka dig.. det är på allvar inte bra alls, små tvångstankar som det du har brukar vara början till ett liv STYRT av tvångstankar, och detta är fakta, på riktigt.. Försökte komma på vad jag har för tvångstankar bara för att du inte ska känna dig så ensam ;P men jag har liksom inga.. Nog kan det hända att man måste kolla spisen en extra gång eller så, men det är inte så att jag vänder, om jag glömt kolla och redan lämnat läggan ;P Jag lovar att uppdatera om jag kommer på nått =) Saknar dig!! Kramar!

    2010-09-17 | 23:40:43
    Bloggadress: http://m4rklund.blogspot.com
  • Anna säger:

    Jag måste som du alltid kolla att dörren är låst både när jag går och lägger mig och när jag åker bort.Fastän jag vet att jag låst den när jag ska iväg nånstanns så måste jag alltid kolla en extra gång. Måste alltid kolla så alla lampor är släckta innan jag går och lägger mig och samma när jag far bort. Måste alltid gå och kissa innan jag lägger mig,fastän jag inte är kissnödig haha. Plattången måste jag alltid kolla också :) Hoppas vi ses snart!Saknar dig grymt mycke!!Puss

    2010-09-18 | 14:09:12
    Bloggadress: http://annacarolinalundstrom.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Oj vad känner igen mej i din text Jecka :) jag måste typ alltid kolla larmet flera ggr ifall jag ställ fel, så jag inte försover mej!! Asjobbigt fast jag vet innerst inne att jag ställt den. Dörren samma sak innan jag lägger. Plattång å spis kollar jag jämt när jag ska gå, oftat kollar jag till det fast jag typ vet att jag stängt av allt. Hmm måste tänka..förut börjat plugga så villejag alltid ha städat innan ja plugga för annars störde jag mej bara på att det var ostädat.. Hehe helt stört egentligen! Ngn fixide! Så du är inte ensam JÖ ;) kraaaam

    2010-09-19 | 20:18:03
    Bloggadress: http://sandralofqvist.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Tack för i fredags Jecka :) håret blev braaa, däremot ska jag färga på med ngn ljus brun färg i veckan eftersom färgen inte tog ordentligt!! Pusssss

    2010-09-19 | 20:20:27
  • Jennie och Norah säger:

    Jag tar med mig syssekameran =)



    Hmm,jag vet inte vad jag INTE gör utan tvångstankar?Hahahahahahahah!

    2010-09-22 | 13:28:25
    Bloggadress: http://jennieohlund.blogg.se/
  • madde säger:

    Jag är förföljd att nummer 13.. det är både mitt lyckonummer och mitt otursnummer, haha. Jag får ofta för mig att jag måste räkna saker, tex antal bokstäver i ett ord, fönster på ett hus, sammanlagda summan i ett reg.nr osv.. och blir det då siffran 13 så känns livet mkt bättre ;D Knasbollar är vi allihopa! kram

    2010-10-08 | 13:07:29
    Bloggadress: http://maddestrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här: